torsdag 12. mars 2015

Sega er dødt?

Sega er dødt?



I dette "oppdraget" denne uken skulle vi skrive om en nyhet eller blogg problemet mitt er at hvis du leste innlegget fra forgje uke så vet du allerede hva jeg synes om blogger. Så du skal skrive om en nyhet som gjorde intrykk på deg fra forgje uke? Nei fordi det er ingenting som gjorde noe inntrykk på meg forgje uke. Så jeg er nødt til og ta en litt eldre sak men jeg tror det går helt greit.

Så tidlig som i slutten kom det ut en melding fra toutube kanalen Tails channel om at Sega var i  "deep shit" Jeg var først ganske overasket, Men så kom jeg på alle de dårlige spillene som Sega hadde laget opp igjennom de siste årende. Å nei jeg mener ikke at de bare lager dårlige spill men i det siste har de det. det lettet litt på trykket da jeg fikk høre at det var for det meste bare var Sega of America det gjalt men allikevel. Det først jeg lurte på var om hva som skulle skje med maskoten til Sega? (Sonic The Hedgehog) men dette gjalt bare Sega of America så Sega of Japan kan jo forsatt lage Sonic spill.

men jeg var sjokkert av at Sega of America allerede nesten har godt konkurs to ganger bare i år. å at over 400 personer fra Sega of America har blitt kuttet fordi de ikke har råd til og ha dem lengre. Men det har vært veldig mye med dette hos Sega etter at de sluttet med deres siste konsoll Sega dreamcast (US: 1999 - 2001 EU: 1999- 2002 JP: 1998-2007) den hadde litt forskjellige leve tider i deler av verden men etter det har Sega liksom ikke klart og etablere seg igjen. det er litt skuffende og se som en Sega fanboy. Men jeg er egenlig mer en Nintendo Fan så det gjør ikke så mye. Men Jeg liker Sega ekstremt godt også!!

Men nå tenker sikkert du som leser: hva er din konklusjon vil de overleve? Å svare mitt er ja det gjør de. Sonic The Hedgehog og Sega vil overleve i hvertfall Sega of Japan fordi det er de som har pengene. når det gjelder Sega of America så er jeg usikker, men det har egentlig ingenting og si. fordi Sega of Japan kan lage spillene så slapp av Sega er ikke dødt og kommer ikke til og død heller. så chill.
Link til Tails channel:
https://www.youtube.com/watch?v=lupMvw9tnZE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar